• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Vad har jag för förutsättningar? Sevenday

S

Skoda mannen

Gäst
Poäng: 0
Jo90: har du någon anmärkning? 14.2% låter ändå mkt...jag har större lån och 9 ff...ligger på 10,5%
risk prognosen är mycket märkligt framlagt enligt mig iallafall, jag har 190000 tax inkomst, lån nordea 22 tusen kvar av 30 , ett kreditkort 25000 utnyttjad 22000 , har 46 risk... Sjukt har inte ens en blank förfrågan eller bet anm elr kronofogden
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
S

Skoda mannen

Gäst
Poäng: 0
Har sett folk med löneutmätning och 10 bet anm som har runt 10 i svore o massa förfrågningar
 

Jo90

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
7 Augusti 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Ja, jag fick en ny förfrågan nu i form av Betalkoll (dock ser det ut som en mini-UC) och där har det sänkts till 11.4% i riskprognos.
 

Jo90

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
7 Augusti 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Hej alla,

Ringde Sevenday nu och tyvärr var det avslag idag och ett år framöver ungefär då jag tyvärr ansökt om Risicum kredit i februari tidigare i år. Tänkte fel kring en viss situation och var tvungen och använda dom i två veckor vid den tidpunkten och grundkravet hos Sevenday är att min inte har någon förfrågan hos ett såkallat sms-lån företag - så jag får vänta tills den är borta.

Det var lite typiskt, men förståeligt då dom verkar lite hårdare. Dom var schyssta iaf och sa att det har stannat vid Bisnodeupplysning och har inte belastat min UC.

Tack alla som har engagerat sig.

Har ställt en förfrågan till Balanzia med, men det verkar som mina odds är rätt små på folk här så då kanske det är bättre och vänta till efter jul när majoriteten av alla förfrågningar är borta :)
 
S

Skoda mannen

Gäst
Poäng: 0
De banker med normal ränta accepterar bara 3-4 förfrågningar, och på uc utdrag vill de se om man har lån att de amorterats ner under de 12 månader de ser i uc utdraget
 

Forum

Kunnig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
194
Mottagna reaktioner
19
Poäng
61
Jo90: är du säker det är mini-UC som tagits av betalkoll? Tänkte söka kredit där men vill inte full UC tas...viktigt att veta
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 397
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Vad sa dom då? Var det långt samtal eller "hej, kul du ringde, avslag."
Ja de ville mest vara trevliga. Att eftersom jag redan är kund så ville de ta det personligt. Ganska meningslöst enligt mig, men de ville väl ge mig chansen att ställa frågor, vilket jag då inte var intresserad av för kunde nada om hur blancomarknaden fungerade.
 

Jo90

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
7 Augusti 2018
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
19
Poäng
47
Jo90: är du säker det är mini-UC som tagits av betalkoll? Tänkte söka kredit där men vill inte full UC tas...viktigt att veta
Jag blir osäker när du säger det - jag sökte och fick 10 000 kronor dock bara.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 10 087
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 825
Mottagna reaktioner
13 072
Poäng
10 087
Ja de ville mest vara trevliga. Att eftersom jag redan är kund så ville de ta det personligt. Ganska meningslöst enligt mig, men de ville väl ge mig chansen att ställa frågor, vilket jag då inte var intresserad av för kunde nada om hur blancomarknaden fungerade.

Då har jag respekt för hur dom gjorde i alla fall
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp